Case Konecranes: Globaalit M365-integraatiot yrityskaupoissa - Microsoft 365 Hyvät, Pahat ja Rumat

Case Konecranes: Globaalit M365-integraatiot yrityskaupoissa

Konecranes on maailman johtavia nostolaitevalmistajia, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2020 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,2 miljardia euroa, ja konsernilla on noin 16 500 työntekijää 50 maassa.

Konecranes on kasvuyritys, ja se on tehnyt useita globaaleja yrityskauppoja ympäri maailmaa.

Kun yrityskauppa on tehty, alkaa prosessin merkittävä osuus eli toimintatapojen ja teknologioiden integraatio. Yleensä tavoitteena on yhtenäistää kahden yrityksen teknologiat, käytännöt ja toimintatavat samankaltaisiksi ja yhdenmukaiseksi. Onnistunut integraatio vaatii tehokasta viestintää, jalkautustyötä, teknistä osaamista sekä koulutusta – sekä paljon yhteistyötä ja suunnittelua etukäteen.

Miten tämä kaikki toteutetaan, ja miten yrityksen uudet työntekijät saadaan mukaan käyttämään M365 -palveluita kuten intraa, Teamsia tai Yammeria? Mitkä ovat yritysintegraation sudenkuopat, ja mikä on ollut erityisen toimivaa?

Miiko Kytöharju avaa näitä aiheita #M365HPR-seminaarin puheenvuorossaan 30.11.2021.

Miiko toimii Konecranes-konsernissa järjestelmäasiantuntijan roolissa, päävastuualueina Microsoft 365 -ympäristössä ovat Exchange, Teams, OneDrive ja Yammer. Miiko myös kouluttaa loppukäyttäjiä sekä IT-tukea näihin aihealueisiin liittyvissä asioissa. Lisäksi hän on mukana monessa projektissa ja hankkeessa pitkin IT-kenttää, mm. yritysostojen yhteydessä tehtävissä integraatioissa.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan!


Microsoft 365 HPR, Muutoshallinta, Teams, Yammer