Case Terrafame: Asiakastiedon hallinnan modernisointi Power Platformin avulla - Microsoft 365 Hyvät, Pahat ja Rumat

Case Terrafame: Asiakastiedon hallinnan modernisointi Power Platformin avulla

Terrafame on käynnistämässä Sotkamossa akkukemikaalitehtaan, jossa nikkeli jalostetaan sähköautojen akuissa käytettäväksi akkukemikaaliksi. Muutoksen myötä Terrafame liittyy globaalien akkutoimijoiden arvoketjuun, johon on nyt syntymässä täysin uusi, akkumateriaalitoimittajan ja kansainvälisten autotehtaiden muodostama markkina. Terrafamen siirtyessä aidosti uuteen, voimakkaasti kasvavaan markkinaan sillä oli selkeä tarve asiakastiedon ja -dynamiikan entistä parempaan hahmottamiseen ja hallintaan.

Yhtiö päätti digitalisoida ja modernisoida CRM-järjestelmänsä sekä toimitusketjujen hallinnan.  Lisäksi modernisoitiin tietyt kriittiset liiketoiminnot, joita aikaisemmin pyöritettiin sadoissa Excel-tiedostoissa. ”Terrafamen myynti perustuu nimenomaan vastuullisuuteen ja luotettavuuteen, joten asiakaslupauksen varmistaminen on erittäin tärkeää. Tähän juuri tarvitsemme tehokasta asiakastiedon ja asiakaslupausten hallintaa”, Terrafamen kaupallinen johtaja Janne Palosaari kertoo.

Uudistus toteutettiin yhteistyössä Sulavan ja Terrafamen kaupallisen osaston kanssa. Modernisoinnissa käytettiin Power Platformin, Azuren sekä Office 365- teknologioita, jotka mahdollistivat useiden työvaiheiden automatisoinnin.

Miten uudistus vaikutti liiketoiminnan tuloksiin ja mitä projektin aikana opittiin?

Janne Palosaari, Terrafamen kaupallinen johtaja ja Sulavan konsultti Juha Huttunen kertovat uudistuksen vaiheista ja tuloksista 30.11.2021 järjestettävässä M365HPR-seminaarissa.

Ilmoittaudu mukaan!


Kehittäminen, Microsoft 365 HPR, Power Automate, Power Platform, PowerApps