Case Accountor – Kohti yhtenäistä viestintäkulttuuria

Yritysostojen myötä kasvanut Accountor löysi itsensä tilanteesta, jossa sillä oli tusina intranetia ja sekalainen setti erilaisia tiimityövälineitä. Accountorilla on yli 2000 työntekijää seitsemässä eri maassa, ja yhteisiä viestintäkanavia ei aikaisemmin ollut. Myös Microsoft 365 -tenantteja oli useita.

Uudistusprojektin tavoitteena oli yksi, yhteinen intranet sekä yhtenäiset sisäisen viestinnän ja tiimityön käytännöt. Tämä luo ja vahvistaa yhtenäistä kulttuuria läpi Accountorin.

Jo projektin alkuvaiheessa huomattiin, että intranet on rakennettava useista eri hub-sivustoista – kuitenkin niin, että yhteinen kotipesä kaikille on olemassa. Erikieliset hub-sivustot noudattavat samaa konseptia ja ulkoasua. Myös tiimityövälineet ovat luonteva osa samaa kokonaisuutta.

Tavoitetta kohti on edetty suunnitelmallisesti pala kerrallaan. Koko projekti on kestänyt lähes kaksi vuotta.

”Tämä oli mielenkiintoinen ja opettavainen projekti, joka tehtiin tiiviissä ja hyvässä yhteistyössä HiQ:n kanssa”, sanoo projektin omistaja Tuula Maijala Accountorilta.

Tuula Maijala ja HiQ:n projektia vetänyt Silja Häikiö kertovat projektin vaiheista HPR-tapahtumassa 10.12.2020. Seminaari järjestetään Online-tapahtumana, ja saat myös tallenteet viikoksi käyttöösi.