Perinteinen muutoshallinta heittää kuperkeikkaa, kun tuottavuuspuolelle sataa kymmeniä päivityksiä joka kuukausi. Tänä vuonna, kesäloman jälkeen, Jannella heräsi samanaikaisesti sekä huoli että pieni ärsytys, kun työpöydällä odotti 107 ilmoitusta palveluun liittyen. Huoli kaikista käyttäjistä sekä pieni ärsyyntyminen palvelua kohtaan.
Miten ihmeessä joku voi vastaanottaa 107 päivitystä kuukaudessa, saati ymmärtää niiden vaikutukset työympäristöön? Ja mahdollisesti muuttaa toimintamallejaan niin, että päivityksistä on jatkossa jotain hyötyä?
Päivitysten ja muutosten elinkaari ei lopu Microsoft 365 Admin Centeriin. Miten tuota kaaosta siis kannattaa hallita, ja ketä siihen on hyvä valjastaa mukaan? Aina ei oma väki riitä, vaan on ostettava lisäkäsiä sopan keittämiseen. Voisiko koko päivityksien ja muutostenhallinnan ostaa ”avaimet käteen”- tyyppisenä palveluna, vai onko jotain mikä on pakko tehdä itse?
Kaiken keskiössä on kuitenkin ajatus siitä, että Microsoft 365- kokonaisuuden käyttöönotto ei varsinaisesti ole koskaan valmis. Miten ihmeessä käyttäjät siis saadaan selviämään keskeneräisen järjestelmän kanssa arjen koukeroista?
Näihin sekä muihin Microsoft 365- aiheisiin kysymyksiin saat vastauksen Janne Ariluodon esityksestä ”Microsoft 365 muutoshallinta ja päivitykset”, jonka Janne pitää Microsoft 365 HPR -tapahtumassa 10.12.2020.
Janne Ariluoto toimii Elisalla Pilvikonsulttina ja auttaa asiakkaita saavuttamaan parhaat hyödyt Microsoft 365 -investoinneista. Jannella on kokemusta Microsoft 365 -maailmasta 8 vuoden ajalta sekä asiakkaan, että toimittajan puolelta, mikä auttaa arjessa huomattavasti.
Erityisen lähellä sydäntä on työkulttuurin muutos ja siihen liittyen uusien, ja miksei vanhojenkin, Microsoft 365 – ominaisuuksien läpivienti kokonaisvaltaisesti loppuun asti niin, että asiakkaan työtavat ja työn tekemisen kulttuuri muuttuu. Janne jakaa myös mantraansa asiakkaille; Joskus työpäivä on hyvä aloittaa työtapojen osalta tyhjältä pöydältä.
Nähdään HPR:ssä!