Case Beamex – Tuotetiedon hallinnan ratkaisu M365:ssä

Kuinka M365 ja SharePoint taipuvat tuotetiedon hallintaan, kun niitä oikein aletaan taivuttelemaan? Voidaanko kaupallinen tuotetiedonhallinnan ratkaisu korvata käyttämällä SharePointin listoja, dokumenttikirjastoja sekä Power BI’ta? Mitkä ovat ratkaisun hyödyt ja puutteet?

Näihin kysymyksiin kuullaan vastaukset kun Taija Maunumäki ja Petteri Toivola Beamexista nousevat 11.5.2022 Microsoft 365 Hyvät, Pahat ja Rumat -tapahtuman lavalle Scandic Park Helsingissä.

Taijan rooli Beamexilla on vastata tuotetiedon hallinnasta ja tuotehallinnan prosesseista. Taijalla on pitkä tuotekehitystausta, joten hänellä on paljon osaamista tuotetiedon syntymisestä kehitysprosessin aikana. Taijalla on kova halu tehdä asiat mahdollisimman hyvin ja systemaattisesti, välttää turhia kopioita ja hyödyntää olemassa olevaa tietoa.

Petterillä on 15 vuoden kokemus ICT-alalta. Hän on motivoitunut ratkaisemaan ongelmia ja ymmärtää miten asiat toimivat. Hänellä on iso halu oppia koko ajan uutta ja kehittyä ICT-alalla. Petterillä on kokemusta ja osaamista laajalla skaalalla ICT-alalta niin On-premise kuin pilvipuolellakin ja myös migraatiot ovat hänelle tuttuja. M365, SharePoint, Azure, VMware, Citrix sekä verkot ja tietoturva pysyvät Petterillä näpeissä.


Dokumenttien hallinta, Microsoft 365, PDM, Pilvipalvelu, Power Automate, Power BI, SharePoint, Tiedonhallinta