Case Borenius: Tuotepohjainen intranet tekoälyllä ja yksilöllisellä käyttäjäkokemuksella maustettuna

”Projektissa uudistettiin Boreniuksen intranet kuunnellen herkällä korvalla henkilöstöltä saatuja parannusehdotuksia”, kertoo Marjaana Kalliomäki Boreniukselta. ”Haasteita aiheuttivat sekä kiireinen aikataulu että organisaatiolle tärkeän CRM-projektin huomioiminen intranet uudistuksessa”, Marjaana taustoittaa.

”Erityisesti projektissa onnistuttiin käyttäjälähtöisyyden huomioimisessa”, sanoo Katja Karjalainen Advanialta. ”Tässä hyödynnettiin menetelminä mm. uusien ja käyttäjää kiinnostavien sisältöjen esiin nostamista, tekoälypohjaista henkilöhakua ja käyttäjälle tärkeiden sisältöjen parempaa löydettävyyttä”, Katja tiivistää.

”Asiantuntijaorganisaatiossa tiedon löydettävyys on kriittisessä asemassa. Intranetuudistuksen jälkeen saadun palautteen perusteella tiedon löydettävyys aikaisempaan verrattuna on parantunut ja käyttäjätyytyväisyys lisääntynyt. Erityiskiitosta projektiryhmä sai mobiilikäytön huomioimisesta, vaikka edellinenkin intranet oli periaatteessa käytettävissä mobiilisti”, Marjaana summaa.

Marjaana Kalliomäki ja Katja Karjalainen ovat puhujina M365 HPR -tapahtumassa 21.-22.5.2024. He kertovat esityksessään Boreniuksen intranetprojektista ja sen kautta saavutetuista hyödyistä sekä matkalle osuneista töyssyistä. Tutustu tapahtuman ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan!

Marjaana Kalliomäellä on pitkä kokemus intranetien rakentamisesta organisaation työvälineeksi. Marjaana työskentelee Boreniuksella sisäisen viestinnän ja koulutuskonseptin asiantuntijana.

Katja Karjalaisella on pitkä kokemus eri tavoin toteutetuista SharePoint- intraneteistä. Niiden lisäksi lähellä sydäntä on organisaatioiden avustaminen niiden matkalla kohti sujuvampaa digitaalista työpäiväkokemusta. Katja työskentelee Advanialla M365-konsulttina ja kouluttaja sekä toimii tuoteomistajana.