Kun vanha intra on nähnyt parhaat päivänsä ja sisällöt havisevat auttamattomasti historiaa, on aika kääriä hihat ja rakentaa järjestelmä lattiasta kattoon uudelleen. Jälleenrakennushommissa ei riitä vain viestinnän, HR:n ja IT:n läsnäolo. Mukaan talkoisiin on innostettava muutkin osastot, jotta intrasta oikeasti löytyy sitä mitä kukin tiimi ja osasto tarvitsee.
Verkkokauppa.com siirtyi SharePoint-intraan toukokuussa 2022. Uuden intranetin käyttöönotossa yksi työllistävimmistä asioista on sisällöntuotanto, jossa ripaus joukkuehenkeä on enemmän kuin paikallaan. Tässä casessa keskitytään siihen, millä keinoilla on mahdollista rakentaa osallistava ja motivoitunut sisällöntuottajayhteisö. Hyvä viestintä ja osallistaminen kehitystyöhön ovat tärkeitä, mutta mitä muuta tarvitaan? Mikä olisi papukaijamerkin arvoinen idea motivoituneen yhteisön luomiseksi? Tämän inspiroivan casen esittelevät Microsoft 365 HPR -seminaarissa 9.5.2023 Lauri Kutila ja Annika Kuusela, Verkkokauppa.com.
Lauri on työskennellyt pitkän uran Verkkokauppa.comissa markkinoinnin ja viestinnän parissa. Hän omaa laajan kokemuksen brändin rakennuksesta markkinointiviestinnän avulla. Laurin erityisiä mielenkiinnon alueita ovat viestinnän mittaamisen kehittäminen sekä brändin kehittäminen organisaation sisällä ja ansaitussa mediassa. Työyhteisöviestinnän saralla hän toimii johdetun keskustelun ja läpi organisaation tapahtuvan dialogin puolestapuhujana.
Annika työskentelee Verkkokauppa.comissa viestinnän ja vuorovaikutuksen parissa. Hänellä on monipuolisesti kokemusta erilaisten organisaatioiden sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisestä. Annikan erityisiä mielenkiinnon kohteita ovat vuorovaikutustaitojen valmentaminen ja yhteisöllisyyden rakentaminen. Hänelle on tärkeää saada auttaa työyhteisön jäseniä löytämään omat viestinnälliset vahvuutensa.
Tutustu tapahtuman monipuoliseen ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan. Luvassa on lähes 30 ajankohtaista asiantuntijapuheenvuoroa ja inspiroivaa case-esittelyä!